Pe 16 ianuarie, începând cu ora 18:30, Opera Națională din București, pune în scenă spectacolul cu operă „La Traviata” de Verdi, în regia și mișcarea scenică a lui Paul Curran. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.
Invitatea Operei Naționale din București este soprana Ana Camelia Ștefănescu, care va evolua în rolul Violletta Valery. Soprana s-a născut în București, a absolvit curusurile Universități de Muzică din București, la clasa de Canto Profesor Ipnel Voineag și este laureată a unor importante concursuri internașonale de canto.
„Până la stabilirea în Belgia, a fost solistă a Operei din București, pe scena căreia a interpretat roluri de soprană de coloratură precum: rolul titular din «Lucia di Lammermoor» de Donizetti, Rosina din «Il Barbiere din Siviglia» de Rossini, Zerbinetta din «Ariadne auf Naxos» de Strauss şi Regina Nopţii din «Die Zauberflötte» de Mozart.”, au transmis reprezentanții Operei Naționale Române.
„La Traviata” jucată prima dată în 1856 la București
Spectacolul evocă povestea emoționantă a faimoasei curtezane Marie Duplessis pe numele său adevărat Alphonsine Rose Plessis din Parisul primei jumătăți a secolului XIX-lea, care a marcat existența unor personalități precum compozitorul Franz Liszt și scriitorul Alexandre Dumas – fiul. Acestuia din urmă i-a fost muză pentru celebrul său roman „Dama cu camelii”, care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspirație pentru opera sa, „La Traviata”, a cărei primă reprezentație la București a avut loc în anul 1856, la trei ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneția.
„Tema operei este foarte populară în epocă, dar în același timp…periculoasă”
Regizorul Paul Curran despre „La Traviata” de pe scena Operei Naționale București: „Cred că, pentru vremea aceea, Verdi scria o operă modernă. Tema operei era foarte populară în epocă, dar în același timp … periculoasă. În altă ordine de idei, drama constă într-o poveste pe care fiecare dintre noi poate s-o înțeleagă, este povestea unei femei în dizgrație. Credeți că toată această poveste are șanse să se întâmple în realitate? Desigur. Ar trebui o femeie să fie pusă într-o situație atât de îngrozitoare din cauza societății? Eu nu cred asta. Dar tocmai acest aspect o face atât de interesantă pentru mine și mai ales toți putem să găsim ceva în ea din noi înșine, putem găsi ceva similar în noi din anumite fragmente ale poveștii din La Traviata.”
Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.