În perioada 19–23 mai 2025, o delegație a conducerii Școlii Populare de Arte „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu a participat la o mobilitate de tip job shadowing în cadrul Escuela de Música y Danza Tradicional Villa de Xixón, Spania. Activitatea s-a desfășurat în cadrul proiectului ACREDITARE ERASMUS+, cod 2023-1-RO01-KA120-ADU-00019544, finanțat prin programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Adulților (2024-2025: cod 2024-1-RO01-KA121-ADU-000235053).
Această mobilitate a oferit oportunitatea unică de a observa modul de organizare a cursurilor, metodele de predare și modelul instituțional aplicat într-o școală muzicală europeană, unde tradiția și modernitatea coexistă într-un mod armonios. Reprezentanții Școlii Populare de Arte „Constantin Brâncuși” au asistat la cursuri de cimpoi, vioară, pian, canto clasic, muzică tradițională asturiană, dansuri moderne și dansuri tradiționale din regiunea Asturias, activități care implică participanți cu vârste între 4 și 70 de ani – un exemplu de incluziune și diversitate culturală.
Pe lângă componenta profesională, programul a inclus vizite culturale în orașul Gijón, întâlniri cu membri ai comunității românești din regiune și participarea la un concert de jazz cu influențe din muzica tradițională asturiană – un exemplu de dialog intercultural autentic.
Escuela de Música y Danza Tradicional Villa de Xixón reprezintă un model de bună practică în Europa, fiind o instituție sprijinită financiar de autoritățile locale din Gijón și de Principatul Asturias, un exemplu de implicare activă a administrației publice în susținerea educației artistice nonformale.
Această experiență a contribuit la lărgirea perspectivei asupra educației muzicale și culturale europene, oferind idei valoroase pentru diversificarea ofertei educaționale, modernizarea activităților artistice și consolidarea cooperării internaționale.
Prin această mobilitate, Școala Populară de Arte „Constantin Brâncuși” Târgu Jiu își reafirmă misiunea de a forma oameni prin artă și de a construi punți durabile între culturi, rămânând un actor activ în rețelele educaționale europene și un promotor al valorilor culturale în comunitatea locală.


