Informații contact

REVISTA CULT URA SRL, Str. Marin Sorescu 2A, Targu Jiu, Gorj

Tel. 0731 088 036

Ziua Mondială a Turismului a fost marcată astăzi, la Târgu-Jiu, în cadrul unui eveniment organizat de Consiliul Județean Gorj, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Turism, Inspectoratul Școlar Județean Gorj, Primăria Municipiului Târgu Jiu, Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, Serviciul Public Salvamont Gorj, Muzeul Județean „Alexandru Ștefulescu” Gorj. La discuțiile de la Sala Maură au participat reprezentanți ai autorităților locale și județene, ai primăriilor din zona de sub munte, ai agențiilor de turism. Invitatul special la aceste discuții a fost Raluca Anghel, director în cadrul ANT. Aceasta a anunțat că la sfârșitul acestui an, mai mulți jurnaliști străini vor fi invitați în Gorj, pentru a vedea frumusețile județului nostru și pentru a le promova, după aceea, în țările lor.

img_8931

Sub titulatura „Redescoperă Gorjul”, la Consiliul Județean Gorj, au fost dezbătute variantele de promovare a județului nostru. Zeci de mii de turiști vin anual în Gorj, cei mai mulți preferând zona de sub munte a județului. Aici, aceștia vizitează cele două peșteri importante-cea a muierilor de la Baia de Fier și Peștera Polovragi, zona montană Rânca, mănăstirile din județ, dar și alte obiective turistice. Raluca Anghel, director în cadrul Autorității Naționale pentru Turism, a venit cu mai multe sugestii pentru o mai bună promovare a frumuseților Gorjului: participarea la târgurile internaționale de turism, folosirea mijloacelor virtuale de promovare precum Facebook, Instagram, dar și crearea unui web site bine pus la punct, realizarea unei organizații de management al destinațiilor. „Le-am făcut câteva recomandări, deoarece lucrăm pentru promovarea României și vedem cum fac alte țări. Am conștientizat cât este de important ca la nivel de țară, regiune și județ promovarea mai intensă. Trebuie să mergem la târguri internaționale de turism, să prezentăm străinilor oferta noastră locală. Este foarte importantă promovarea on-line, să fim pe Facebook, Instagram, să avem site-uri care să fie prietenoase cu turiștii. Este bine ca și autoritățile locale să aibă astfel de site-uri. Mai trebuie să ne strângem împreună în asociații, căci împreună putem reuși să atragem mai mulți turiști. Venirea turiștilor înseamnă bani. (…) Mai trebuie să aducem aici jurnaliști străini. Vom face la finalul anului o campanie de promovare în mai multe țări. Vom aduce jurnaliști din Israel, Germania, Franța, Polonia pentru ce ei să vadă ce avem aici, cu ce așteptăm turiștii în funcție de sezon și apoi să le promoveze la ei în țările lor. Avem foarte multe lucruri de promovat aici. România, nu doar Gorjul, are o problemă cu durata șederii turiștilor străini aici. În ultima vreme, turiștii străini au mărit perioada city-break-urilor. Merg în marile orașe ale României, nu doar în București, vin și la Târgu-Jiu. Gorjul și Târgu-Jiu se pot promova prin atâtea obiective, căci avem turist cultural, alții caută mănăstiri, mediul rural etc. Aici la Gorj se face ceea ce trebuie, doar că trebuie făcut mai mult! Să devenim și mai noi în abordare, vă lipsește abordarea în zona de on-line, strategii, atragerea unor evenimente de alt fel, cum la Cluj au Untold, de exemplu”, a spus Raluca Anghel, director în cadrul Autorității Naționale pentru Turism.

img_8918               img_8925

Și directorul Salvamont are soluții

Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj, este de părere că investitorii în turism nu știu și nici nu vor să învețe cum să atragă vizitatorii în județ. Cornoiu le-a sugerat să facă pachete atractive care să cuprindă plimbări și drumeții. „Zona montană și submontană este atractivă pentru cei acre ne vizitează județul. În ultimele săptămâni am montat panouri informative, avem zona de practicare a sporturilor montane. Prin activitatea noastră putem participa la promovarea unui turism civilizat. (…) Numărul turiștilor crește de la an la an. Turiștii sunt atrasi de frumusețile naturale ale Gorjului, peșteri, zone de cățărat, munții Gorjului au un alt aspect. (…) Vowm finaliza montarea panourilor informative, vom discuta cu primarii să încercăm să punem în valoare potențialul turistic.
Noi, ca autorități, ne putem implica la modul general, dar este foarte greu să promovăm o inițiativă privată, este treaba privaților. Eu nu înțeleg de ce aceia care își fac, de exemplu, o pensiune în orice zonă-dânșii au problemele cele mai mari, nu le pun la dispoziție turiștilor servicii conexe. Ar putea să le pună la dispoziție turiștilor biciclete de închiriat, ghid care să le arate zona locală, mașini de teren de închiriat, spectacole. Nu inventăm noi turismul acum, dar ne putem uita la alții, să vedem cum au reușit. La Rânca mergi și mănânci și dormi. Asta o poți face peste tot. Trebuie să facă fiecare proprietar de pensiune ceva: de ce nu vedem un ceaun cu mâncare tradiționale în curtea pensiunii, o căruță cu cai pentru plimbare, biciclete. Ei trebuie să își promoveze pachete turistice, nu doar pensiunea”, a spus Sabin Cornoiu, șeful Salvamont Gorj.

ll      lll

Radu Ciobanu, premiat

Radu Ciobanu, președintele ANTREC Gorj, a fost premiat de Consiliul Județean pentru activitatea depusă în cadrul programului de promovare „Acasă la Brâncuși”. Ciobanu și-ar dori ca agențiile de turism să-și aducă vizitatori în Gorj, nu doar să-i orienteze spre destinații externe. La 27 septembrie, cele 150 de țări membre ale Organizației Mondiale a Turismului sărbătoresc, în fiecare an, Ziua mondială a turismului. Celebrarea Zilei mondiale a turismului a fost stabilită, în cadrul sesiunii Adunării Generale a Organizației Mondiale a Turismului, din septembrie 1979, de la Torremolinos, din Spania, pentru 27 septembrie, când se aniversează și adoptarea statutului Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO) (1970).

 

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.