Informații contact

REVISTA CULT URA SRL, Str. Marin Sorescu 2A, Targu Jiu, Gorj

Tel. 0731 088 036

Are 21 de ani și pare că și-a găsit drumul pe care îl va urma de acum încolo: este designer grafic și spune că atunci când faci ceea ce îți place, nimic nu e greu! Mihai Lăcătușu este student în ultimul an la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București, colaborând de ceva vreme cu numeroase companii importante în domeniul designului grafic. Designul grafic este definit ca „arta sau profesia de comunicare vizuală, care combină imagini, cuvinte, idei și transmite informații către o audiență”. Un designer grafic este responsabil pentru organizarea și utilizarea elementelor de pe diferite tipuri de media, cum ar fi un poster, o etichetă sau un site. Pasionat de ceea ce face, Mihai Lăcătușu a dus la bun sfârșit mai multe proiecte, având acum, altele, în lucru. „Când lucrezi și faci ce îți place, nimic nu e greu. Graphic design-ul este ca medicina dentară, adică o ramură a medicinei generale. Publicitatea este generalul, iar grafic designul este o unealtă pentru a face strategia din spatele unei campanii”, a afirmat studentul Mihai Lăcătușu.

eticheta vin 1 mihai lacatusu2

Este creativ, cu o imaginație debordantă, pasionat și decis să reușească în tot ce și-a propus pentru viitor! Mihai Lăcătușu are 21 de ani și este din Târgu-Jiu, oraș în care a absolvit Colegiul Național „Spiru Haret”, profilul filologie. După liceu, Mihai a plecat la București, unde, anul acesta, va absolvi Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. De vreme bună, Mihai și-a dat seama că este pasionat de designul grafic. S-a implicat în numeroase proiecte, iar creativitatea și priceperea tânărului au convins reprezentanți ai unor brand-uri celebre. Printre proiectele realizate de Mihai Lăcătușu amintim colaborarea cu cei de la H&M pentru lansarea Colecției Kenzo sau cu cei de la Crama Liliac, pentru care a creat ultima etichetă a sticlelor de vin. „Design-ul graphic este o construcție care definește foarte pe scurt tehnica artistică care se potrivește, în primul rând, domeniului comercial. Este, mai pe românește, punerea pe «foaie» a unei idei care are menirea de a vinde ceva. Un exemplu de rezultat al unui proces de graphic design este cel cu etichetele de vin sau o campanie de imagine pentru un târg vintage. Acestea sunt două proiecte la care am lucrat. Graphic design-ul este ca medicina dentară, adică o ramură a medicinei generale. Publicitatea este generalul, iar graphic designul este o unealtă pentru a face strategia din spatele unei campanii”, a declarat studentul talentat.

mihai lacatusu 4

Mai multe proiecte importante

Mihai mai spune că pentru a avea succes în acest domeniu trebuie să ai răbdare, să fii ambițios, versatil, comunicativ, creativ. De-a lungul timpului, târgujianul a avut mai multe colaborări și proiecte importante care i-au adus satisfacții profesionale (și sufletești n.red.). „Am câteva proiecte la care am lucrat: la imaginea unui Magazin Molecule F care găzduiește doar designeri români. Este singurul pe piață și e foarte important pe plan național, în special pentru designeri. Apoi, am lucrat pentru două ediții ale unui târg vintage până în prezent. Este unul dintre cele mai vizibile de pe piața din România – V for Vintage. Am lucrat și cu H&M pentru lansarea colecției Kenzo”, a spus Mihai Lăcătușu.

Studentul mai spune că îi este greu să spună care i-a fost cel mai drag proiect: „E ca și cum ai avea un copil și ar trebui să îl alegi pe cel mai frumos sau pe cel pe care-l iubești cel mai mult”. Tânărul vorbește cu admirație despre echipa din spatele „V for Vintage”: „Unul dintre cele mai dragi proiecte a fost campania de promovare și de imagine pentru târgul Christmas Concept al V for Vintage. Mi-a fost dragă pentru că am cunoscut o echipă sinceră și cu credințe care seamănă cu ale mele. (…) am lucrat de drag la tot. Sunt târguri care adună designeri și colecționari de vintage. Îi reunește și aceasta este minunea din spatele V for Vintage. Este o comunitate, de asta mi-a plăcut foarte mult. Sunt foarte uniți și buni. (…) Sunt senzații, idei, emoții diferite pentru fiecare perioadă, proiect. Dar la sfârșit, când se termină totul… senzația de mulțumire este la fel. De fiecare dată, este la fel. Când lucrezi și faci ce îți place, nimic nu e greu”, afirmă, zâmbind, tânărul designer grafic.

Untitled

„Vreau să termin cam tot ce mi-am propus!”

Mihai este exemplul perfect al tânărului ambițios care muncește pentru a își duce la capăt proiectele, planurile. După absolvirea facultății va urma masterul și mai apoi se gândește la un doctorat în domeniul publicității. „Am câteva proiecte viitoare pe care trebuie să le termin și sunt pe termen lung. Momentan rămân în București. Urmează, cu siguranță, un master, tot în domeniul meu, tot în Publicitate. Vreau să-mi încerc răbdarea și să avansez cât mai mult în educație, mă gândesc și la un doctorat. De obicei mi se spune și în proiectele pe care le fac că «îmi place să bibilesc orice» – sunt omul cu detaliile, dacă încep ceva, termin până la ultimul punctișor! Vreau să termin cam tot ce-mi propun”, a declarat Mihai Lăcătușu.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.