Profesorul Laura-Maria Gheorghiţă-Schipor predă de 15 ani limba engleză, iar de la începutul acestui an ocupă funcția de director al Școlii Gimnaziale Nr. 3 din orașul Rovinari. Directorul Laura Gheorghiță este și formator al Casei Corpului Didactic Gorj, dar și metodist al Inspectoratului Școlar Județean Gorj la disciplina limba engleză. De asemenea, trebuie amintit un moment important al activității profesorului Laura Gheorghiță și anume apariția revistei „Lauri” – Revista Elevilor Europeni de la Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari, în anul 2012, revista care va fi editată în continuare.
Reporter: De câți ani predați? La ce unități școlare v-au purtat pașii carierei?
Laura Gheorghiță: Sunt 15 ani frumoşi în care am predat limba engleză, în care am avut ocazia să valorific cu succes cunoştinţele dobândite în cadrul Colegiului de Institutori-limba engleză, Facultăţii de litere şi Masterului în limba engleză. Am predat la Şcoala Gimnazială Sf. Nicolae Târgu-Jiu, iar la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Rovinari sunt din anul 2005.
Rep.: De când sunteți director la Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari?
L.G.: Începând din 09.01.2017 sunt director, în urma concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director din cadrul unităților de învățământ preuniversitar din județul Gorj, concurs ce a avut loc în luna octombrie 2016.
Rep.: Ce realizări profesionale din ultimii trei ani puteți aminti?
L.G.: Strict în ultimii 3 ani şcolari, m-am dedicat obţinerii gradului didactic l, cât şi mobilităţilor de formare în domeniul tineret şi schimburilor de tineri în cadrul programului Erasmus+ (Ungaria, Bulgaria, Cipru). De-a lungul celor 15 ani de vechime în învăţământ, am înregistrat mai multe realizări profesionale, de la obţinerea gradelor didactice, participarea la cursuri de formare în străinătate în domeniul şcolar (Turcia, Italia), dar şi obţinerea finanţării pentru proiecte şcolare Comenius şi Comenius Regio (alături de Consiliul Local Rovinari) în cadrul programului „LifeLong Learning”. În calitate de formator al Casei Corpului Didactic Gorj și metodist al Inspectoratului Școlar Judetean Gorj la disciplina limba engleză, am răspuns pozitiv solicitărilor cu privire la participarea în calitate de profesor supraveghetor/evaluator la examenul de bacalaureat, olimpiada de limba engleză, evaluarea națională, la inspecțiile de grad în județ. În calitate de cadru didactic titular în această școală si mai nou, având calitatea de director, doresc continuarea activităților de sprijinire și îndrumare a elevilor prin implicarea activă în viața comunității locale, cât și inițierea altor proiecte la nivel european pentru creșterea prestigiului școlii și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
Rep.: Câți elevi are școala pe care o conduceți și câte cadre didactice?
L.G.: Deşi suntem o şcoală mică, cu 38 de angajaţi şi sub 400 de elevi, suntem una din cele 4 unităţi şcolare gorjene care au obţinut titlul de Şcoala Europeană în anul 2012, fiind cunoscuţi la nivel european prin parteneriatele şcolare Comenius şi proiectele on-line pe platforma eTwinning.
Rep.: De ce dotări ar mai avea nevoie școala?
L.G.: De Sisteme interactive Smart Board cu videoproiector, întrucât ne propunem realizarea unor lecţii interactive, dar şi implementarea evaluării digitale. Cu sprijinul Consiliului Local Rovinari vom achiziţiona primul sistem interactiv Smart Board cu videoproiector care va fi funcţional în curând în şcoala noastră. De asemenea, ne propunem modernizarea laboratorului de informatică prin înlocuirea computerelor existente cu sisteme moderne, cât şi diversificarea bazei materiale sportive în vederea desfăşurării unor activităţi specifice educaţiei prin sport, pe lângă jocurile şi sporturile clasice.
Rep.: Cum atrageți elevii către unitatea școlară pe care o conduceți?
L.G.: Aş enumera doar câteva puncte forte ale şcolii noastre: doamnele profesor învăţământ primar Catrinoiu Roxana şi Chinde Mihaela, care vor preda la cele două clase pregătitoare, sunt cadre didactice tinere, apreciate de elevi, părinţi şi colegi, având gradul didactic ll, locuitoare ale orașului Rovinari. Majoritatea cadrelor didactice din şcoala noastră sunt cadre titulare, cu vechime în învăţământ, deschise spre nou, spre colaborare, spre perfecţionare, formând un colectiv unit, sufletist, implicat în activităţi extracurriculare multiple. Elevii noştri pot beneficia de ajutorul învăţătorului de sprijin şi al consilierului psihopedagogic. Implementarea cu succes a unor parteneriate locale, naţionale şi europene, ne-a permis să realizăm schimb de bune practici, să utilizăm metode de predare moderne, cât şi să modernizăm baza materială. În vacanța intersemestrială din luna februarie 2017, am reuşit să zugrăvim coridorul şcolii şi să modernizăm toaletele elevilor. Un alt punct important: şcoala noastră a început un proces de schimbare şi modernizare.
Rep.: Dacă nu ați fi ales cariera de dascăl, ce altă cale v-ar fi plăcut să urmați?
L.G.: Alegerea carierei didactice se datorează doamnei profesor Camelia Mănescu care mi-a îndrumat paşii în studiul limbii engleze. Fiind absolventă a Liceului Economic, probabil aş fi urmat o carieră în domeniul economic.
Rep.: Dacă ar fi să realizați un top al celor mai frumoase amintiri din anii la catedră, cum ar arăta?
L.G.: Un moment important al activității mele în cadrul acestei școli îl reprezintă apariția revistei Lauri – Revista Elevilor Europeni, în anul 2012, revista pe care dorim să o edităm în continuare.
Cel mai important moment îl reprezintă obținerea certificatului de Școala Europeană; Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari este câștigătoare a acestei competiții naționale în anul 2012, în principal în urma celor 2 proiecte școlare Comenius, a unui proiect Comenius Regio și a proiectelor eTwinning pe care le-am inițiat, coordonat și implementat cu succes.
Rep.: Care sunt greutățile cu care se confruntă un profesor?
L.G.: Nu le-aş numi neapărat greutăţi. Cadrul didactic se adaptează condiţiilor, fiind creativ şi inventiv. Mai degrabă sunt aspecte care necesită mai mult efort şi atenţie. Dorinţa de a aplica noile tehnologii şi metodologii de predare este adesea limitată de dotările modeste, lipsa de motivaţie a unor elevi, cât şi slaba implicare a unor părinţi.
Rep.: Elevii își respectă dascălii? Respectul îl învață acasă sau și la școală?
L.G.: Respectul este un bun care se câştigă prin educaţia care începe acasă şi se continuă la şcoală. Elevii au respect pentru cadrele didactice pentru că şi noi le ascultam opiniile, le înţelegem problemele şi preocupările, încercăm să găsim soluţii împreună; de asemenea, ne-am propus o colaborare mai bună cu părinţii, cu asistenţii maternali, cu ceilalţi membrii ai comunităţii locale.
Rep.: Ce vă doriți să se schimbe în sistemul educațional?
L.G.: Aş dori să se schimbe câteva aspecte; aş menţiona o nouă programă şcolară, pentru ca elevii să-şi formeze abilităţi de viaţă şi cunoştinţe pentru o mai bună adaptare la societatea modernă şi integrare pe piaţa muncii. De asemenea, o schimbare a programului de funcţionare în schimburi, care ar trebui să se realizeze numai într-un singur schimb, dimineaţa pentru toţi elevii, ar avea un impact pozitiv asupra elevilor.
Rep.: Ce soluții vedeți la problemele care există?
L.G.: Implicare din partea tuturor actorilor din procesul instructiv-educativ: elevi, părinţi, cadre didactice, comunitatea locală, autoritatea locală.