Informații contact

REVISTA CULT URA SRL, Str. Marin Sorescu 2A, Targu Jiu, Gorj

Tel. 0731 088 036

Gorjeanca Alina Cîrstea, în vârstă de 31 de ani, a reușit să aibă o carieră de succes în domeniul modei, iar atracția pentru pasiunea care a devenit afacere între timp  și-a descoperit-o din vremea când mergea la bunici. 

Reporter: Când ați simțit o atracție pentru acest domeniu? 

Alin Cîrstea: Atracția am simțit-o la o vârstă fragedă.

Rep.Care au fost primele încercări? Ce ați modificat? Ați stricat ceva din hainele părinților, prietenilor?

A.C. De fiecare data când mergeam în vacanțe la bunici, eram atrasă de mașina de cusut a bunicii și încercam să confecționez singură rochii pentru păpuși. Spre vârsta adolescenței, devenisem din ce în ce mai pasionată de lumea modei și încercam să fiu în permanență la curent cu ultimele tendințe, cumpărându-mi reviste precum „Vogue“, care se puteau procura doar dintr-un singur loc din Târgu-Jiu.

Rep.: Ce au spus părinții despre pasiunea d-voastră?

A.C.: Părinții deja erau obișnuiți cu ritualurile mele de shopping în alte orașe: de minim două ori pe an mergeam la București pentru cumpărături sau atunci când mergem în excursii în capitale din Europa, marea majoritate a banilor erau folosiți tot în interes de shopping. De multe ori preferam să nu vizitez anumite obiective turistice, iar timpul respectiv să-l aloc vizitării magazinelor multibrand sau casele de moda ale celor mai renumiți designeri vestimentari din acea perioadă. Cu siguranță, confortul financiar oferit de părinți m-a ajutat foarte mult să-mi cultiv aceasta pasiune orientată spre moda de lux.

„Pasiunea și înclinația nativă au fost mai mult decât suficiente“

Rep.: Cine v-a îndrumat pe acest drum?

A.C.: Nu a fost necesară îndrumarea din partea nimănui, intrucât singură mi-am dat seama că, într-un fel sau altul, trebuie ca pasiunea pentru modă să se transforme în profesie. Prin persuasiune am reușit să-i fac pe părinți să-mi accepte și să-mi susțină această cale.

Rep.: Ce parcurs ați urmat după terminarea liceului ?

A.C.: După terminarea liceului, îmi doream să urmez cursurile Universității Naționale de Arte, însă, ținând cont că, în urmă cu 12 ani, industria modei în România era în fază incipientă și nu oferea prea multe posibilități de dezvoltare, am preferat să urmez studiile parinților în domeniul informaticii și să aleg o facultate de profil. Acest lucru pot spune că m-a ajutat, întrucât acum reușesc să îmbin cu succes partea managerială cu cea creativă. Mai mult de atât, pot să coordonez cu ușurință administrarea magazinului online, de unde orice persoană, atât din România, cât și din orice altă țară, poate să-și comande foarte ușor și rapid creațiile noastre .

Rep.:   Ce studii ați urmat în domeniul designerului vestimentar?

A.C.: Nu am urmat după facultate niciun curs în acest domeniu,întrucât pasiunea și înclinația nativă au fost mai mult decât suficiente. De asemenea, practica a fost cea care m-a ajutat să acumulez cât mai multe informații.

Creațiile Cristallini au ajuns în toate colțurile lumii

Rep.: Care sunt designerii pe care-i apreciați cel mai mult?

A.C.: Sunt foarte mulți pe care-i apreciez, atât pe plan național, cât și internațional. Pentru inovație și creativitate în topul preferințelor mele este directorul de creatie al casei „Balmain – Olivier Rousteing “.

Rep: Cu ce designeri ați lucrat?

A.C.: Cu designeri cunoscuți n-am lucrat, întrucât nu am considerat că este necesar. Am preferat să ne dezvoltăm propriile tehnici de lucru. Pe partea creativă sunt aceleași persoane de la începuturi, alături de care am împărtășit pasiunea pentru modă și, mai mult de atât, mi-au devenit foarte apropiate și în viata personală.

Rep.: Când ați luat decizia să începeți propria activitate în acest domeniu?

A.C.: La 23 ani am luat această decizie, profitând de faptul ca în zona rochiilor destinate evenimentelor festive oferta în piață era relativ limitată.

Rep.: Ce înseamnă acum Cristallini? Ce număr de angajați și în câte țări au ajuns creațiile d-voastră?

A.C.: Cristallini înseamnă rezultatul muncii a unei întregi echipe de care sunt foarte mandră. Am fondat compania în 2009 împreună cu soțul meu. Activitatea se desfășura la început într-un showroom de 30 mp, unde îmi petreceam aproximativ 10-12 ore din timp de luni pana duminică. Mai apoi, în decurs de 6 ani, am avansat de la cei 30 mp la un spațiu de aproximativ 500 mp, unde se află acum și linia de bărbați Consiglieri, lansată anul trecut, iar în incinta întregului spațiu își desfașoară activitatea aproximativ 40 de persoane. Creațiile au ajuns cam în toate colțurile lumii: de la SUA, la Nigeria și până în Australia.

Vedetele de la decernarea premiilor Oscar , îmbrăcate la companiei gorjencei

Rep? Ce artiști cunoscuți au purtat creațiile dumneavoastră și se află pe lista de clienți?

A.C.: Din România ne poartă creațiile marea majoritate a vedetelor: Andreea Marin, Andra Maruță, Andreea Banică, Adelina Pestrițu, Andreea Ibacka, Ilinca Vandici etc. Pe plan internațional, marea majoritate a aparițiilor au fost pe covorul Roșu la Hollywood la evenimente cunoscute precum: Premiile Grammys, Premiile Oscar, premiere de film, emisiuni tv, reviste precum : Vogue, Elle,  US! Weekly etc.

Rep.: Care sunt planurile de dezvoltare a activității?

A.C.: Ca si directii de dezvoltare: pe plan national anul acesta ne dorim ca atat brand-ul pentru femei: Cristallini, cât si cel pentru bărbati, Consiglieri, sa se regăsească si in alte orașe mari, precum Constanta sau Cluj, iar pe plan international ne dorim sa crestem numarul magazinelor in care sa regăsească produsele noastre, iar în septembrie vom avea participări la targuri expozitionale din Paris.

Rep:  A fost greu pentru o „provincială“ să răzbiți în această lume?

A.C.: Chiar deloc. Niciodată nu am fost tratată ca o „provincială” în București, ci a contat, mai presus de orice, seriozitatea și determinarea de care am dat dovadă în toată activitatea profesională desfășurată.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.