Adina Vladu de la CECIS: „Punem accent pe dezvoltarea inteligenței emoționale, pe dezvoltarea armonioasă a copilului, ca întreg -corp-minte-suflet!”

Adina Vladu de la CECIS: „Punem accent pe dezvoltarea inteligenței emoționale, pe dezvoltarea armonioasă a copilului, ca întreg -corp-minte-suflet!”

- in Interviuri, Romania civila, Slider
515
0

Târgujianca Adina Vladu are 38 de ani și coordonează activitatea Asociației Centrul pentru Educație și Consultanță Instrumente Structurale- CECIS. Tânăra a absolvit Colegiul Național „Spiru-Haret”, profil pedagogic, iar apoi Facultatea de Științe Juridice din cadrul Universtății „Constantin Brâncuși”. A lucrat o vreme în învățământ, dar a ales să se ocupe de Asociația CECIS. „Îmi doream și simțeam că pot să fac mult mai multe, potrivit viziunii pe care o aveam și în condițiile cu care eram eu confortabil. (…) CECIS vine cu un tip de educație complementară educației formale care se realizează în învățământ, un tip de educație care formează dezvoltarea holistică a copilului”, a spus Adina Vladu, președinta organizației CECIS și manager în cadrul diverselor proiecte pe care le desfășoară asociația.

 

Reporter: Când ați descoperit voluntariatul și de ce ați decis să urmați acest drum-CECIS? Cum a început totul?

Adina Vladu: Totul a început când am obținut o bursă de formare profesională la Veneția, prin Programul Socrate la acel moment. Am început apoi să sprijin consultativ și alți colegi din județ și din țară, să aplice pentru granturi ce susțin formarea profesioanală. După aproximativ trei ani am descoperit structura ONG-istă și întrucât cadrul oferit era perfect pentru a putea lucra și colabora cu diferiți actori educaționali am decis să înființez CECIS – Centrul pentru Educație și Consultanță Instrumente Structurale. Asa a apărut la finele lui 2009, începutul lui 2010, CECIS, o organizație a cărei misiune este aceea de a oferi servicii de suport educațional pentru copii, tineri, părinți și profesori și de a asigura un act educațional de calitate printr-o abordare psihopedagogică atractivă, integrat-holistică și inovativă.

Rep.: Experiența din sistemul de învățământ v-a fost de folos după ce ați pus bazele CECIS?

A.V.: Experiența din învățământ a fost motorul motivațional în realizarea și dezvoltarea organizației. Tot ceea ce nu am reușit să fac în timpul profesării în învățământ, reușesc acum, în acest context educațional. CECIS vine cu un tip de educație complementară educației formale care se realizează în învățământ, un tip de educație care formează dezvoltarea holistică a copilului. Dacă în învățământ accentul este pus pe dezvoltarea mentalului, pe memorizare și acumulare de cunoștințe, în activitatea CECIS, accentul este pus și pe dezvoltarea inteligenței emoționale, pe dezvoltarea unor competențe transversale, de viață, pe dezvoltarea armonioasă a copilului, ca întreg corp-minte-suflet.

Rep.: Care este rolul dvs la CECIS și ce ne puteți spune despre ceilalți membri ai echipei?

A.V.: Eu sunt președinta organizației și manager în cadrul diverselor proiecte pe care le desfășurăm. Am alături de mine o echipă frumoasă, tânără și implicată în suținerea misiunii CECIS. Alexandra este asistent manager în cadrul diverselor proiecte, Nicoleta are un rol activ în elaborarea diverselor materiale de învățare pe care le creeăm la nivel de parteneriat internațional, Traian este responsabil IT și elaborează softuri educaționale, Mihaela designer grafică, Alina consilier dezvoltare personală, Andreia este facilitator schimburi internaționale. Alături de noi se găsesc tineri voluntari pe care îi implicăm în diferite activități și proiecte și un număr semnificativ de colaboratori și parteneri.

Rep.: Care a fost primul proiect pus în practică după ce ați înființat CECIS?

A.V.: Primul proiect pe care l-am realizat a urmărit participarea activă în rândul tinerilor. Consider că participarea activă și implicarea împreună sunt esențiale în rezolvarea unei nevoi.

Rep.: Care sunt cele mai importante cinci proiecte din ultimii trei ani?

A.V.: Toate proiectele pe care le desfășurăm sunt frumoase și vin în întâmpinarea nevoilor de dezvoltare organizațională. Cinci proiecte pe care le-aș menționa:

  • Clubul copiilor – activități educaționale pentru copii derulate în manieră non-formală, cu metode activ-participative, axate pe lucrul în echipă și învățare experiențială; activități structurate în cluburi pe diferite teme: dezvoltare personală, antreprenoriat, limbi străine, cunoaștere, interculturalitate etc.
  • Școala de Vară – activități de învățare într-un mod distractiv și recreativ pentru copii și tineri
  • Youthpreneurs – learning by doing – un proiect adresat tinerilor care doresc să devină antreprenori, astfel că 40 tineri participă la activități de învățare, predare, formare la organizații din patru țări partenere: Romania, UK, Spania, Portugalia. În luna februarie 2018 vor participa la un curs de formare în domeniul antreprenoriatului, pe care CECIS îl va susține, iar în mai, tinerii vor merge în Londra, la KBM Consultants, unde această companie îi va consilia pe tineri în elaborarea unor planuri de afaceri.
  • Parenting Stand-Up – un proiect pentru părinți, pe care am început să-l implementăm anul acesta, părinți care vor face schimb de experiență cu părinți de la Școala Privată IMS din Cipru și Asociația Părinților FAPFEIRA din Portugalia.
  • Healthy lifestyle education – un parteneriat transnațional format dintr-un consorțium complex, am avut inspectorat școlar, consiliu local, școli, facultate de educație etc și a vizat formarea cadrelor didactice în domeniul educației pentru sănătate și al cooperării cu diferiți actori educaționali.

Rep.: Ce impact asupra comunității/societății au avut proiectele dvs?

A.V.: Dacă vă referiți la comunitatea locală, pentru că proiectele noastre au avut impact și asupra altor comunități europene, evaluările indică aspecte frumoase și constructive. Pe mine personal, mă bucură cel mai mult faptul că am reușit să oferim oportunități, să avem membri în comunitate open-minded, să avem profesori pregătiți la standarde europene, să avem părinți implicați în educația copilului, să avem tineri cu perspective de viitor, să avem copii fericiți și educați pentru viață.

Rep.: De ce ar trebui ca tinerii gorjeni să participe ca voluntari la diverse acțiuni/proiecte? Ce au de învățat?

A.V.: Tinerii gorjeni ar trebui să participe ca voluntari pentru că voluntariatul este o experiența de învățare, este ceea ce englezii numesc learning-by-doing. Au multe de câștigat, rezultate care țin de specificul activității de învățare în care sunt implicați, însă prin toate dobândesc cunoștințe noi, competențe și abilități, atitudini și valori.

Rep.: Ce înseamnă CECIS pentru dvs? Și-a îndeplinit organizația scopul în anii aceștia, de la înființare până în prezent?

A.V.: CECIS, pentru mine, este un vis frumos devenit realitate. Totdeauna mi-a plăcut să fac lucrurile în care cred. Cred că totul pleacă de la „ a fi”, și cred cu tărie în următorul parcurs Ești – Faci – Ai. Aceasta este ordinea, așa că este important să fim conștienți de cine suntem și cine alegem să fim. Educația este frumoasă, pentru că asta face, te face conștient de cine ești și îți dă intrumentele să devii cine alegi să fii. Misiunea CECIS continuă, prin noi toți cei care alegem să o îmbrățișăm.

Lăsați un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *